Pages

  • RSS

15 Nisan 2008

çilekli tiramisu

Sevgili Kevser'de gördüğümden beri tiramisuyu bu şekilde denemek istiyordum, nihayet geçen hafta gelen annemler için hazırlama fırsatı bulabildim. Çilek püresinin yerken verdiği ferahlıkla hafif ve lezzetli bir pasta oldu. Ben kreması için beyaz çikolatalı tiramisudaki kremayı çikolata eklemeden kullandım. Aralarda doğranmış beyaz çikolata ve file badem, üzeri için de kakao yerine rendelenmiş bitter çikolata kullandım.


Malzemeler:
  • 1 paket kedi dili bisküvisi
  • kedi dillerini ıslatmak için 350 gr çileği 2-3 kaşık şekerle rondoda püre haline getirdim(püre çok koyu olursa biraz sıcak su ekleyebilirsiniz)
Kreması için:
  • 1/2 kg. süt
  • 1 çay bardağı un
  • 4 çorba kaşığı toz şeker
  • 2 adet yumurta
  • 1 paket labne peyniri(200gr.)
  • 1 paket vanilya
Kremayı daha yoğun isterseniz 1 kaşık nişasta(silme) ekleyebilirsiniz.
Hazırlanışı:

  1. Krema için bir tencerede önce çırpma teliyle yumurta ve şeker çırpılır, un eklenir, çırpılır, azar azar süt eklenerek iyice karıştırılır, ocağa alınır. 
  2. Çırpma teliyle sürekli karıştırılarak pişirilir. 
  3. Ocaktan inince vanilya eklenir. 
  4. Biraz ılıyınca labne peyniri eklenir, karıştırılır. 
  5. 22 cm lik bir çember servis tabağının üzerine yerleştirilir. 
  6. Bir sıra çilek püresine batırılmış kedi dilleri dizilir, herbir kedi dilinin üzerine 1 er kaşık daha püre yayılır. 
  7. Üzerine krema yayılır, beyaz çikolata parçaları ve file badem serpilir. 
  8. Tekrar bir sıra püreye batırılan kedi dilleri dizilir, biraz daha çilek püresinden yayılır. 
  9. Kalan krema yayılır. 
  10. Dolapta dinlenmeye bırakılır. 
  11. Servisten önce çemberin çevresinden bıçakla geçilir, çember çıkarılır, üzeri çikolata rendesi ile kaplanır.
Afiyet Olsun...

















ilgili linkler;

* kolay tiramisu

* Beyaz Çikolatalı Tiramisu

17 yorum:

İLKAY dedi ki...

haticeciğim ellerine sağlık...tadı damağıma geldi bile...

ben de deneyeceğim canım....çünkü baharda-yazda bu tür tatlılar çok daha güzel gidiyor...

tarif için çok sağol canım...

sevgiler,
ilkay

Unknown dedi ki...

Haticecim yine harika bir pasta yapmışsın.Kedidili bisküviyle yapılan pastalara bayılıyorum ama gel görki bizin burda hadi gidip pastaneden alıyim diyince gidip bulamıyorsun illa bir gün önceden sipariş vermen gerekiyor ve kilosunu 35 ytl gibi uçuk bir fiyata satıyorlar.(bilmiyorum bana göremi uçuk yoksa genel olarak fiyatları böylemi?) Senin aldığın ve bana tavsiye edebileceğin bir yer varmı..Ellerine sağlık canım sevgiler...

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık. değişik bir lezzet. afiyet olsun. www.guzzelevim.blogspot.com

Mutfak Havlusu dedi ki...

şşş aklımdakini yapmışsın,telif hakkı istiyorum:)))


ya geçenlerde önümde abartmıyorum yaklaşık 1 kiloya yakın çilek ve ben onların hepsini yiyorum-yedim:)
o arada dedim çilekli tiramisu yapsam peynirle buluşması güzel olur ama ders çalışmadan feragat etmedim-edemedim.
sen yapmışsın işte ben hayal etmişim sende benim gibi hayalle yetinmemişsin bana olmuşunu göstermişsin buda yeterli):


ellerine sağlık inan bunun tadı nefistir,birgün bende yaparım sınav sonrası artık.

Yaren dedi ki...

Cok harika olmus,ferah bir pasta oldugu resme bakinca anlasiliyor.Cilekli hic kötü olurmu.Ellerine saglik canim,sevgiyle kal.

Ayse Pamuk dedi ki...

neffis olmuş hayatım bayıldım resmen ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Bir tiramisu bu kadarmi güzel olur.Muhtesem görünüyor,ellerine saglik canim.Sevgilerimi yolluyorum sana.

ab-ı hayat dedi ki...

Bu harika tariften sonra en kısa zaman da çilekli tramisu denemeli ve afiyetle yemeli:)))



sevgiler...

Adsız dedi ki...

Haticecim ellerine sağlık, harika olmuş. Bu aralar ben de yapmak istiyorum evde kedi dili de varken, bir türlü fırsat olmuyor.
Sevgilerimle

elif dedi ki...

hatice hanım bloğunuz ne kadar güzel yanı tarifler. bakabildiklerimi çok beğendim hepside enfes görünüyor. ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

Of Of Of
ne müthiş gözüküyor. Çileğin tam zamanı, Çarşıda pazarda dolaşırken heryerden bir çilek kokusu yayılır. Nasıl mutluluk verici birşey. Her akşam evde bir çilek yeme fazlı bizde. Haftasonu bir çilekli pasta denemesi yapmayı düşünüyordum. Güzel bir tarif. Canım teşekkürler ellerine sağlık.

yemek dedi ki...

Ayyy nefis görünüyor bu. Tiramusuyu çilekli hiç düşünmedim ama çok güzel olduğunu tahmin ediyorum.
Ellerine sağlık.

Melek* dedi ki...

çok güzel gözüküyor ellerine saĞLIK.

Leziz Tarifler dedi ki...

Merhaba meslektaşım..
Sitemi ziyarte etmiş ve yorum bırakmışsın. Çok memnun oldum. Meslektaş olmamıza ayrıca daha çok memnun oldum. Çok stresli bir meslek maalesef, çok emek gerektiriyor. Ben ne zaman kafam dolu eve gelsem, hemen mutfağa giriyorum ...:))) Siten çok güzel, bu çilkeli tiramisu ise tam bir harika. Çok beğendim. Ellerine sağlık. Tekrar görüşmek üzere. Sevgiler..

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Hatice'cim,
cilekli tiramisuyu sen daha baska bir güzel yapmissin, kremali yapmak eminim cok lezzetli olmustur, görüntüsünden de zaten belli oluyor, harika bir kivamda oldugu, ellerine saglik ve sizlere de afiyetler olsun canimcim.

Sevgiler ve kocaman öptüm..

Eya dedi ki...

Sevgili Hatice...
tam baharlık bir tarif bu. Nefis, ellerine sağlık, güzel bir hafta dileğiyle...

zehra

Hatice dedi ki...

İlkaycığım çok teşekkürler, sıcaklar burda erken geldi, Adana yanıyordur dimi?
sütlü tatlılar da sıcaklarda serin serin iyi gidiyor...

Zerrinciğim beğenmene çok sevindim... Ben balocco marka kedi dili kullanıyorum, çok da memnunum, marketten alıyorum, kilosu da 15 küsur milyona geliyor, pastaneler de hem siparişle hem de yüksek fiyatlı oluyor, inşallah bulabilirsin...

çok teşekkürler Gülten...

:)Zeynepciğim afiyet olsun...
çileğin peynirle buluşması harika tavsiye ederim, sınavında başarılar, sınav sonrası mutlaka dene:))

Yarenciğim çok teşekkürler, ben de çok seviyorum çilekli lezzetleri...

çok teşekkürler Ayşe...

Senemcim çok teşekkürler...

Bengisu hiç vakit kaybetme çileğin verdiği ferahlık bir harika...

Pınarcım çileğin bollaştığı, sıcakların başladığı şu günlerde mutlaka denemelisin...

elif hoşgeldin, blogumu beğenmene çok sevindim, ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkür ederim...

haklısın Ayşe heryer çilek dolu, pastaya da çok yakışıyor, bahar yorgunluğuna da iyi geldiğini duymuştum bu güzel meyvenin, mevsiminde bol bol tüketmeli...

Lavantin çilek çok yakışıyor pastaya, yerken bir ferahlık veriyor:)

çok teşekkürler Melek*...

çok teşekkürler meslektaşım:)
bu meslek bedenden çok zihinsel yorgunluk yapıyor, onun da en iyi ilacı mutfak:))
sitemi ve pastayı beğenmene çok sevindim, ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkürler...

Kevserciğim ben teşekkür ederim, böyle güzel bir tarifi paylaştığın için, kremalı da çok güzel oldu ve çilek tiramisuya çok yakıştı. artık diğer meyvelerle de yaparım tiramisuyu:)

haklısın Zehra tam baharlık...çok teşekkürler, sana da güzel bir hafta diliyorum...

herkese sevgilerimle...