Pages

  • RSS

15 Kasım 2014

Çikolatalı Muzlu Kek&Muffin

muzlucikolatalımuffin2

Bu nefis kekler uzun zamandır (neredeyse 1 sene olmuş) eklenmeyi bekliyordu, daha önce tariflerini instagram-dan paylaşmıştım, ama buraya yeni ekleyebiliyorum:)

Fatma'nın gönderdiği çikolatalı kekler evde çok sevilince tarifini istemiştim, tarifin olduğu sitede gezinirken bir de muffin haline rastladım ve ben de o şekilde denedim.
Her iki haliyle de nefis oluyor.
Tarifin orijinaline buradan ulaşabilirsiniz.
Muzlu çikolatalı muffin - Banana Chocolate Cupcakes
Malzemeler:
  • 1 cup toz seker
  • 1 cup un
  • 1/3 cup kakao
  • 3/4 teaspoon kabartma tozu
  • 3/4 teaspoon karbonat
  • 1 çimdik tuz
  • 1 büyük yumurta
  • 1/2 cup ezilmiş olgun muz (yaklaşık 1 orta boy)
  • 1/2 cup ılık su
  • 1/4 cup süt
  • 1/4 cup sıvıyağ
  • 1 paket vanilya
Hazırlanışı: Büyük bir kasede kuru malzemeler un, seker, kakao, kabartma tozu, karbonat ve tuzu çırpma teliyle karıştırın(un, kabartma tozu, karbonat ve kakaoyu eleyerek ekleyin). Başka bir kasede muzu çatalla iyice ezin, yumurtayı ekleyin, çırpma teliyle iyice çırpın. Ilık su, sıvıyağ, süt ve vanilyayı ekleyip, çırpın.
Kuru karışımın ortasını açıp, sıvı karışımı ekleyin, çırpma teliyle karıştırın. Muffin kalıplarının 3/4 üne gelecek  şekilde doldurun. 180 derecede 20 dk. kadar pişirin(kürdan testi ile kontrol ederek). 

Notlarım: Tarifte muffinlerin üzerine çikolatalı dolgu hazırlanıyordu ama ben hazırlamadım. Benim kalıplarımda 12 tane çıktı, içine eklenen muzdan dolayı muffinler yumuşacık oluyor.
Muffin karışımının kıvamı biraz akıcı oluyor, ben bir cezve yardımıyla kalıplara paylaştırdım.
~~~~~~~~~~~~~~~~~

Çikolatalı muzlu kek - Chocolate Banana Cakes
Malzemeler:
  • 2 cup toz seker
  • 1 3/4 cup un
  • 3/4 cup kakao
  • 1,5 teaspoon kabartma tozu
  • 1,5 teaspoon karbonat
  • 1 cimdik tuz
  • 2 büyük yumurta
  • 1 cup ezilmiş olgun muz (yaklaşık 2 orta boy)
  • 1 cup ilik su
  • 1/2 cup süt
  • 1/2 cup sıvıyağ
  • 1 paket vanilya
Hazırlanışı: Büyük bir kasede kuru malzemeler un, seker, kakao, kabartma tozu, karbonat ve tuzu çırpma teliyle karıştırın(un, kabartma tozu, karbonat ve kakaoyu eleyerek ekleyin). Küçük bir kasede muzu çatalla ezin. Başka bir kasede yumurtaları çırpma teliyle çırpın. Ezilmiş muz, süt, ılık su, sıvıyağ ve vanilyayı ekleyip, çırpma teliyle çırpın.
Sıvı karışımı kuru karışıma ekleyip spatulla karıştırın. Oldukça sulu, akıcı bir karışım oluyor. Yağlanmış dikdörtgen bir fırın kabına (23*33 cm ebadında) karışımı boşaltın. 180 derecede 35-40 dk pişirin(kürdan testi ile kontrol ederek). 
Not: Fatma kek olarak hazırlamış, orijinal tarife buradan ulaşabilirsiniz....

3 yorum:

Hayatcemresi dedi ki...

Adaşım eline sağlık, çocuklar top kekleri çok sever, bu tarifte farklı bir alternatif olmuş,

sevgilerimi gönderiyorum...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Muz keklerin muffinlerin içine çok yakışıyor ellerine sağlık Haticecim...Sevgiler..

Hatice dedi ki...

Hayatcemresi, Haticecim aynen canım çok seviyorlar, hem bu şekilde beslenmeye koymak da rahat oluyor:)ama bizim çocuklar pek hassas içinde muz olduğunu farkederlerse istemiyorlar:(
benden de sevgiler...

Miskokulu Lezzetler, Minecim ben de çok seviyorum canım, muz güzel bir lezzet katıyor:) sevgilerimle...