Pages

  • RSS

16 Nisan 2012

Browni kurabiye

IMG_3087


Yine arşivden bir tarif. Geçen hafta tekrar yapıldı, hızlı bir şekilde tüketildi ve tekrarı istendi:))
Kurabiyelerin tarifini Tarif defteri forumdan almıştım, ben yarım ölçü hazırladım ve ilk denememden sonra bazı değişiklikler yaptım tarifi de o şekliyle vereceğim. Bir de son yapışımda şerbetini Sevgili Sevil'de gördüğüm şekliyle kaynatmadan hazırladım. Bu şekilde daha pratik oldu.

IMG_3077


Browni Kurabiye(18-22 adet)
Malzemeler :
  • 125 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1 adet yumurta
  • 1 kahve fincanı toz şeker
  • 2 çorba kaşığı kakao (çok tepeleme değil)
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un (1,5 su bardağından az un kullandım)
Şurubu için: 1/2 su bardağı toz şeker ve 1/2 su bardağı süt
Hazırlanışı:

  1. Uygun bir kasede şurubu için süt ve şeker, şeker eriyinceye kadar karıştırılır. (Benim kullandığım süt soğuktu, başta sanki şeker erimeyecekmiş gibi geliyor ama karıştırmaya devam edin, şeker eriyor.)
  2. Hamuru için yumurta ve şeker çırpılır, tereyağı eklenir, iyice karıştırılır. 
  3. Kakao, biraz un ve kabartma tozu eklenir, yoğurulur. 
  4. Ele yapışmayacak kıvamda bir hamur elde edinceye kadar un eklenerek yoğurulur. 
  5. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alınıp yuvarlanır, tepsiye dizilir. 
  6. 170 derecede 15-20 dk pişirilir (tarifte 175 derecede 25 dk diyordu ama bana bu süre yetti, sizler de fırınınızın ayarına göre kontrollü pişirin). 
  7. Fırından çıkan kurabiyeler kasedeki şurubun içerisine batırılır, bir kaç kere ters yüz edilir, servis kabına dizilir, kalan şurup kaşıkla üzerine gezdirilir, dinlendirilir. 
  8. İsteğe bağlı olarak üzeri sade, hindistan cevizi, fındık, toz fıstık vb. ile servis edilir.
Afiyet Olsun...


Notlarım:
*Ben orjinal tarifi yarım ölçü denedim ve 21 kurabiye elde ettim (büyüklüğüne göre ortalama 18-22 adet kurabiye elde edebilirsiniz).
*Kurabiyeleri ilk yaptığımda şurubunu tarifteki gibi kaynatarak hazırlamıştım, son yaptığımda kaynatmadan hazırladım, böylesi çok daha pratik oldu. Kurabiyeler daha ıslak olsun isterseniz süt miktarını artırabilirsiniz.
* Kurabiyeler ertesi gün daha bir lezzetli olmuştu, misafirleriniz için bir gün önceden hazırlayabilirsiniz.
*Yine ilk yaptığımda yarısını hemen şerbetledim, yarısını buzluğa kaldırdım. İlk şerbetlediklerimi tarifteki gibi süte batırıp çıkararak ve ters yüz ederek hazırladım. Buzluktan çıkardıklarımı da yarım saat oda sıcaklığında bekledikten sonra yeni şurup hazırladım, süt ve şekeri 1 taşım kaynatıp ocaktan aldım, 1-2 dk sonra kaşıkla kurabiyelerin üzerlerine döktüm, bu şekilde öncekine göre daha iyi oldu.
*İlk şurup hazırladığımda tarife uydum ama şurup artmıştı, ben de buzluktakiler için ölçüleri azaltarak hazırladım, daha iyi oldu, tarifi de o şekilde yazdım.
*İlk yaptığında tadına bakmayı reddeden iki numara (halbuki kakao ve çikolata oldumu hayır demez, sanırım şerbetli olmasından) bu sefer tadına bakmayı kabul etti ve tekrar yapmamı istedi, anlayacağınız hane halkının favorisi oldu bu kurabiyeler:)

40 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

harika olmuş cnaım.görünce canım çekti.ellerine sağlık.sevgiler.

*Ra dedi ki...

Merhabalar Hatice,
Yorumunu görünce nasıl sevindim.
Biran yıllar öncesine gittim :))
Sevgilerimle...

mine dedi ki...

nefis oluyor gerçekten bu kurabiyeler ağız tadıma çok uygun güzelliklerle dolu bir hafta dileklerimle...

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Çok nefis bir kurabiye, sunumun da çok şık olmuş. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

zeymurancafe dedi ki...

çok güzel olmus canım kızım cok sever bu kurabıyeyı ellerıne sağlık

Unknown dedi ki...

Canım çok severim ellerine sağlık sevgiler.

TuruncuTatlar dedi ki...

süper görünüyor ellerine sağlık;)

anne eli gibi dedi ki...

kurabiyeler neis görünüyor ellerinize sağlık,sevgiler...

Burcu Kayhan dedi ki...

Merhaba,
Çok güzel görünüyorlar, ellerinize sağlık.Sevgilerimle:)

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

BEN GELDİM
BENA BU TARİFİ KAÇ SANE ÖNCE ESKİŞEHİRDEN BİR ARKADAŞ VERDİ
LEZZETİ MÜKEMMELDİR
ELLERİNE SAĞLIK
:)

Sevil Şahin dedi ki...

Ellerine sağlık tatlım beğenip yayınlamana çok sevindim. afiyet bal olsun. bu kurabiyeyi toz antep fıstıklı olarak da dene onu da çok seveceksin.
Sevgilerimle

www dedi ki...

harika görünüyorlar, Haticeciğim!
En yakın zamanda denemem lazım :) Ellerine sağlık!

*mehtap dedi ki...

nefis bir tarif,ellerine sağlık.

LeylaK dedi ki...

ah ah ah ne güzel yahu, bak bak doyamıyorum insan.

Tuğba Mutfakta dedi ki...

Çok nefis görünüyor.Ellerinize sağlık..:)

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

bende bir ödülünüz var, almaya gelirmisiniz :))

irem dedi ki...

Bir senedir bunu denemeyi çok istiyorum. Bir gün olacak galiba :) Harika görünüyor.

Versatile Blogger Award mimi için sizi de seçtiim http://lezize.blogspot.com/2012/05/versatile-blogger-award.html
Sevgiler

Unknown dedi ki...

Bu tarifi uzun zamandır denemek istiyordum çok başarılı görünüyor ellerinize sağlık. Takipteyim. Sevgiler

suezgecmutfakta dedi ki...

Mmmmm cok güzel görünüyorlar..

Pembeinci dedi ki...

Çok lezzetli görünüyorlaar :)

Unknown dedi ki...

Cok güzel nefis görünüyor ellerinize saglik .

Adsız dedi ki...

merhaba bende aranıza yenı dahil oldu.bu tarifi dendedim.ve gerçekten şahane oluyo...

Adsız dedi ki...

gerçekten denedim harika oldu misafirlerim de çok beğendim.deneyin

Reklam dedi ki...

Merhaba sayfanızda reklam vermek istiyorum serkanbaydemir@hotmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz. Saygılarımla; iyi çalışmalar...

online mutfak dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Mutlu Bayramlar dileklerimle, yeni yayinlarinizi bekliyoruz... Sevgilerimle,

www dedi ki...

Haticecigim, merak ettim seni; uzun zamandir yeni kayit girmiyorsun. İyisindir insallah! Yeni tarifleri dort gozle bekliyorum.

sibelyalcincom dedi ki...

Çok lezzetli görünüyorlar ellerinize sağlık:)

Demir Döküm Tencere Ödüllü Yemek Tarifleri Yarışması dedi ki...

http://www.yemekgurmesi.com/demir-dokum-tencere-odullu-yemek-tarifleri-yarismasi.html yemek yarışmamız başladı, katılımınızı bekliyoruz

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Semaverimin fişini kim çekti ya :((((((
Bir demli çay yokmu şu özleyen masalına :((((

Hayatcemresi dedi ki...

Adaşım,mübarek Kurban bayramını tebrik ediyorum,sevgilerimle...

ozguluntarifleri dedi ki...

nefis gorunuyor canim ellerine saglik.
sevgiler.

Mutfak Havlusu dedi ki...

Merhaba Hatice
nerelerdesin?
dilerim ters birşey yoktur.
seni şık pastaların ev naif anlatımlarınla bekliyorum:-)

Profiterol Tarifi dedi ki...

Türkiyenin en çok ziyaret edilen yemek tarifleri sitesinde tariflerinizi yayınlayarak tariflerinizin daha büyük kitlelere ulaştırılmasını istermisiniz.
Yemek Tarifleri şeklinde googlede arama yaptıgınızda 4. sırada yer alan yemekgurmesi.com artık blog yazarlarının tariflerine sitede yer veriyor ve tariflerin altına da bloglarınızdaki aynı tarifin adresini koyabiliyorsunuz. yayınladığınız her tarif için blogunuzdaki aynı tarif face sayfamızda paylaşılıyor, bu şekilde hem blogunuzu daha fazla ziyaretçiye duyurmuş oluyorsunuz, hem de sitemize gönderdiğiniz her tarifin altında sizin reklamınızın olmasından dolayı o tarifleri ziyaret eden her ziyaretçi sizin blogunuzdan haberdar oluyor.
Çok önemli: Sitemizde yayınlayacağınız tarifler arama motoru sıralama kriterlerine uygun olarak tarafımızca düzenlendikten sonra yayınlanacağından göndereceiniz tariflerin büyük bir kısmı zaten google üzerinde 1. sayfada listelenecektir. Sitemizdeki herhangi bir konu altına yorum yazmanız yeterlidir. sizinle iletişim kurulacakır.

Adsız dedi ki...

ay buyrun soframa çok güzel oldu tabiki burda en güzel kurabiyeyi benyaparım yani hıhhhhhh (:

Yemek Tarifleri dedi ki...

Browni'den kurabiye çok güzel görünüyor mutlaka denenmeli. Teşekkürler yeni bir tat daha öğrenmiş oldukk :)

Yemek tarifleri dedi ki...

Çok severim bu kurabiyeyi

şule cebeci dedi ki...

merabalar başka tariflerde sıvıyağ da görmüştüm. sizin kurabiyenizde sıvıyağ var mı? teşekkür ederim
Şule

Hatice dedi ki...

Şule Hanım merhaba, evet bazı tariflerde sıvıyağ var, ama bu tarifte kullanılmıyor, inşallah dener, beğenirsiniz:)

Unknown dedi ki...

Buzluga kurabiye koyup cikardigimizda serbete batirinca guzel oluyor mu,kurabiyeleri tekrar isitmak mi gerekir Eylem ben