Pages

  • RSS

18 Nisan 2017

Kadayıflı Paşa Sarması ve Çay Menüsü

IMG_15001

Bu tatlıyı gördüğümden beri denemek istiyordum.. Misafir için muhallebili kadayıf yaptığımda, kalan kadayıfı bu tatlıdan yapmak için dondurucuya kaldırmıştım..    Tatlıyı yapmak cuma günü gelen misafirlerime kısmet oldu ve onlar da çok beğendiler...


Tatlıyı hazırlarken Nefis Yemek Tariflerindeki tariften yararlandım, muhallebisini ise sayfamdaki Çikolata Soslu Muzlu Rulo tarifindeki gibi hazırladım...



Kadayıflı Paşa Sarması

‌ Malzemeler:
  • 250-300 gr kadayıf
  • 1,5-2 çorba kaşığı tereyağı
  • 3 çorba kaşığı toz şeker
Muhallebisi için:
  • 1 lt süt
  • 100 gr. tereyağı
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • Arasına koymak için ceviz
Hazırlanışı:

  1. Öncelikle kadayıfları kavuralım..
  2. En az 2-3 saat dondurucuda beklemiş kadayıfları ufalayalım.(Benim kadayıfım dondurucudaydı, çıkartınca ufalamadan kavurdum).
  3. Derin bir tavaya tereyağını alalım, kadayıfı ve şekeri ekleyip kavurmaya başlayalım..
  4. Sürekli karıştırarak kadayıflar pembeleşene kadar, orta ateşte kontrollü bir şekilde kavuralım..
  5. Kavrulan kadayıfları soğumaya bırakalım, iyice soğuyunca fırın tepsisine eşit bir şekilde yayalım..
Muhallebisi için;

  1. Bir tencerede tereyağını eritip,unu ekleyelim. Unun kokusu çıkana kadar (2-3 dk) kavuralım.
  2.  Şekeri ekleyip, karıştıralım. Bir yandan çırpma teliyle karıştırırken azar azar sütü ekleyelim (bu aşamada topak olduysa blendırla ezebilirsiniz).
  3.  Kaynayıp, muhallebi kıvamına gelince ocaktan alıp, vanilyayı ekleyelim. Mikserle 
  4. 5-10 dk çırpalım.
  5. Muhallebiyi kadayıfların üzerine dikkatli bir şekilde dökerek, yayalım...
  6. Üzerini düzeltip, soğumaya bırakalım.. 
  7. Soğuyan tatlıyı buzdolabında 4-5 saat dinlendirelim(ben 1 gece dinlendirdim)..
  8. Dinlenen tatlıyı dilimleyelim.. Ben 18 dilime ayırdım.. 
  9. Her bir dilimin ucuna iri ceviz parçaları yerleştirip, dikkatlice rulo saralım..
  10. Tatlıları servis tabağına alıp, isterseniz üzerine çikolata sos ve yeşil toz fıstıkla süsleyerek servis edebilirsiniz..

Afiyet Olsun..


Notlar: Ben bir dahaki sefere bisküvili olarak hazırladığım Çikolata Soslu Muzlu Rulo daki gibi arasına muz ve damla çikolata ile de denemeyi düşünüyorum.. Tatlıyı denerseniz yorumlarınızı bekliyorum...


Ayrıca cuma günü hazırladığım menümü de fikir olması açısından paylaşayım;
Tariflerine isimlerinin üzerine tıklayarak ulaşabilirsiniz...

* Patatesli, kıymalı sarma börek
* Beşamel soslu ıspanak
* Havuçlu kereviz salatası
* Yeşil salata
* Elmalı kafes kurabiye
* Kadayıflı paşa sarması

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhaba, googlede arama yaparken bloğunuza rastladım ve çok beğendim. Böyle bir bloğa sahip olduğunuz için sizi kutluyorum.
Size kendi yaptığım bir uygulamayı tavsiye etmek istiyorum. Bu linkten bakabilirsiniz Kolay Pasta Tarifleri Teşekkürler.