Pages

  • RSS

18 Ocak 2017

Bol Soslu Islak Kek

IMG_74621

Bol soslu, yoğun lezzetli, nefis bir ıslak kek...
Tarifi instagramdan Sevgili @neff_el in sayfasından aldım, o da Ardanın mutfağı sayfasından almış...
Ben de kendi yaptığım şekliyle tarifi yazıyorum, denemeniz tavsiyesiyle...



Bol Soslu Islak Kek
Malzemeler:
  • 4 adet yumurta(büyük boy)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 1+1/3 su bardağı un (kıvamına göre 1,5 su bardağı da ekleyebilirsiniz)
Sosu için:
  • 2 su bardağı süt
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 1 su bardağından 2 parmak eksik şeker
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
Hazırlanışı: Keki için şeker ve yumurtaları 3-4 dk yüksek devirde çırpın. Süt ve sıvıyağı ekleyin, çırpın. Un, kakao, kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek ekleyin. Mikserin düşük ayarında karıştırın.
Kek hamurunu yağlanmış fırın kabına boşaltın(kek hamuru akıcı kıvamda oluyor).
170 derecede 25-30 dk pişirin. (benim fırınımda 160 derecede pişiriyorum)
**Ben şimdiki fırınımda kekleri alt-üst fansız ayarda pişiriyorum, kabarmaları daha düzgün oluyor..
Bu arada sosu hazırlayın...
Sosu için tüm malzemeleri bir tencereye alıp karıştırarak pişirin.
Keki fırından çıkardıktan sonra 5 dk dinlendirip dilimleyin...


Ilıklaşmış sosu üzerine gezdirip soğumaya bırakın..


Üzerini Hindistan cevizi, fındık, fıstık vs ile süsleyip ya da sade olarak servis edin...


Not: **Kek harcını kalıbın ortasına değil de her tarafına gelecek şekilde boşaltıp, her yere eşit yayarsanız kekin kabarması daha düzgün olacaktır.
**Ben keki bazen büyük boy borcamda veya ondan az küçük olan borcamda yapıyorum.
Benim fırınımda 160 derecede 25 dk yeterli oluyor, siz de fırınınızın ayarına göre pişirin.
Afiyet Olsun...

2 yorum:

yemek tarifleri dedi ki...

gerçekten harikasınız. tarifinize bayıldım

Unknown dedi ki...

Sosunu kaynatacakmıyız