Pages

  • RSS

23 Mart 2018

Kahvaltılık Yumurtalı Patates Kavurması

IMG_17111

Kahvaltı için güzel bir alternatif.. Bu lezzeti ara ara görüyordum, ben de kendime göre yorumladım. 
Bazen sucuksuz, sadece patates ve biberle yaptığımda oluyor, denemenizi tavsiye ederim.


Kahvaltılık Yumurtalı Patates Kavurması
Malzemeler:
  • 2 adet patates
  • 1 adet sivri biber
  • sucuk
  • kırmızıbiber
  • 1 adet büyük boy yumurta
  • kırmızı biber, mantar (isteğe bağlı)
  • kaşar peyniri rendesi
Hazırlanışı: Patatesleri minik küp küp doğrayın. 1-2 kaşık zeytinyağını tavaya alıp patatesleri ilave edin. Orta ateşte kapağı kapalı olarak pişmeye bırakın. Ara ara patateslerin yumuşayıp yumuşamadığını kontrol edin.
Bazı patateslerin cinsinden dolayı pişmesi zor olabiliyor, bu durumda ara ara az su ekleyerek pişirebilirsiniz.
Mantarı temizleyip dilimleyip, ekleyin..


Patateslerin yumuşamasına yakın, biberleri doğrayıp ekleyin, ara ara karıştırarak kavurun.  Küp doğranmış sucuğu ekleyin, kavurun. Ben bu aşamada yumurtayı eklemeden ocağı kapatıyorum. 

Bir kasede yumurtayı çırpıp, tuz, karabiber, kekik, isteğe bağlı pulbiber ekleyip, karıştırın.


Yumurtalı karışımı patateslerin üzerine gezdirin. Üzerine kaşar rendesi serpip, orta ateşte kapağı kapalı olarak kaşarlar eriyene kadar pişirin. Kaşarlar eriyince tavadan servis tabağına kaydırarak servis edin...


Not: Fotoğraflar farklı zamanlarda çekilen fotolar...
Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok: