Pages

  • RSS

15 Ocak 2015

Ekşi Süzme Yoğurtlu Çikolatalı Vişneli Kek

IMG_6616

Geçtiğimiz aylarda akşam salata yapmak için kutusunu yeni açtığım süzme yoğurt, ertesi gün dolapta ekşimişti, ben de çikolatalı kek yaparak değerlendirdim. Sonuç nefis olunca üst üste iki kere yaptım:)



Ekşi süzme yoğurtlu çikolatalı kek

Malzemeler:

  • 125 gr oda sıcaklığında tereyağı
  • 1+1/3 su bardağı toz şeker(ben ilk yapışımda birazını esmer şeker kullandım)
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı (+1 kaşık) ekşi süzme yoğurt
  • 2 su bardağından 2 parmak eksik un(1/3 su bardağı kadarını nişasta kullandım.)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1/2 çay kaşığı karbonat
  • 3 çorba kaşığı kakao
  • 1 paket (80 gr.) bitter çikolata
  • Vişne (isteğe bağlı)
Hazırlanışı:

  1.  Oda sıcaklığındaki tereyağı ve şekeri mikserle çırpın.
  2.  Yumurtaları teker teker ekleyerek çırpın.
  3.  Yoğurdu ekleyin, çırpın.
  4. Un karışımı, kakao, kabartma tozu, karbonat ve bir çimdik tuzu eleyerek ekleyin, mikserin düşük ayarıyla karıştırın.
  5.  En son benmari eritilmiş soğumuş bitter çikolatayı ekleyin, spatulla iyice karıştırın. 
  6. Yağlanmış kek kalıbına karışımı boşaltın. 
  7. 160 derecede ısınmış fırında 30-40 dk. pişirin. 
  8. 30 dk sonrasında bir kürdanla pişip pişmediğini kontrol edin. 

Afiyet Olsun...

Not: Ben bitter çikolatanın yarısını eritip, yarısını da bıçakla doğrayıp kek karışımına ekledim. Kekin yarısını kalıba döküp kalan yarıya doğranmış çikolataları ekledim, çökme problemi olmadı.    

*Ayrıca çocuklardan dolayı sadece bir kısmına vişne ekleyebildim, ama vişne çok yakıştı. Ben dondurulmuş vişne kullandım, vişne yerine ahududu(frambuaz), böğürtlen, blueberry ekleyebilirsiniz.



Tarifi daha önce instagrama eklemiştim ama buraya aylar sonra ancak ekleyebildim:)

8 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Kıvamı ne kadar güzel olmuştur . Vişne ile çikolata çok yakışıyor birbirine ellerine sağlık Haticeciğim sevgiler...

Özgen dedi ki...

Nefis bir kek olmuş elinize sağlık sevgiler

yemek tarifleri dedi ki...

canım ellerine sağlık yaptığın kek çok lezzetli görünüyor. bende deneyeceğim biran önce, canım çekti :)

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık,nefis görünüyor.

LEZZETİKRAM dedi ki...

çikolata ve vişne çok uyumlular bence ellerinize sağlıkk :)

Yağmur & Serhat dedi ki...

Merhaba
Ellerinize sağlık,pek bir nefis görünüyor :)
Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

Ayşa (Ayşe Nur) dedi ki...

Vişne her şeye yakışıyor vallahi. Çok güzel gözüküyor, elinize sağlık :)

keten-helva dedi ki...

Çok üzel görünüyor.Ellerinize sağlık.Mutlaka deneyeceğim.Takibimdesiniz.Sevgiler...