Pages

  • RSS

22 Nisan 2009

Halley Pasta

IMG_7122

Yorumlarda en çok pastanın tarifi merak edilmiş, pastanın tarifini Sevgili Pelin'in(Pelinin Pastanesi) sayfasından aldım. Ölçüler gözüme çok göründüğü için yarım ölçü denemeyi düşünüyordumki, Sevgili Neslihan'ın sayfasında bu fikrimin yerinde olduğunu gördüm.
Pastanın kekini ve sosunu yarım ölçü, kremasını tam ölçü hazırladım, tabiki krema arttı.

Pastadan tabaklarına alanlar için dışı kakaolu görünen dilimlerin içinden beyaz kek çıkması sürpriz oldu:)
Tarifin orjinaline buradan ulaşabilirsiniz, benim yaptığım şekliyle tarifi yazıyorum.

Malzemeler:

Keki için:
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ(fındıkyağı kullandım)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
  • vanilya

Ara krema için:

Not: İsterseniz aşağıdaki krema ölçülerini azaltabilir ya da tam ölçü hazırlayıp kalan kremayı farklı bir şekilde değerlendirebilirsiniz.

  • 1/2 litre süt
  • 7 çorba kaşığı un
  • 1 yumurta
  • 6 çorba kaşığı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 küçük paket labne peyniri

Sosu için: 1,5 su bardağı süt, 3 çorba kaşığı toz şeker, 3 çorba kaşığı kakao

Üzeri için: Hindistan cevizi

Hazırlanışı: Kek için yumurtaları derin bir kaba kırıp şekeri ilave ederek iyice çırpın. Sıvıyağı, sütü ve vanilyayı ekleyip tekrar çırpın. Unu ve kabartma tozunu ayrı bir kapta harmanlayıp yumurtalı karışıma ilave edin ve kaşıkla karıştırın. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dökün. (Ben büyük boy dikdörtgen borcamda pişirdim) Önceden ısıtılmış 175º C de pişirin.

Sosu için şeker, kakao ve sütü karıştırın. Kek soğuyunca su bardağıyla yuvarlaklar kesin veya bıçakla karelere bölün ve her tarafını sosa bulayarak buzdolabında 2 saat bekletin.

Bu arada kremayı hazırlayın. Tencerede un, yumurta, şeker ve vanilyayı karıştırın. Sütü ilave edip kısık ateşte muhallebi kıvamına gelip üzeri göz göz olana kadar pişirin. Altını kapatıp labne peynirini ilave edin ve karıştırın.

Buzdolabında soğuttuğunuz sosa bulanmış keklerinizi bıçakla enlemesine ikiye bölün ve aralarına hazırladığınız kremayı sürün. Pastacıkları hindistan cevizine bulayıp üzerini istediğiniz şekilde süsleyin.


Notlarım: *Ben kekini yarım ölçü hazırlayıp büyük borcam tepside pişirince kek fazla kabarmayıp, yüksekliği az oldu, ama yiyenler bu şekilde olmasının daha iyi olduğunu belirterek benim yaptığım şekilde tarifi aldılar. Daha kalın bir kek isterseniz daha küçük bir fırın kabı kullanabilirsiniz.


* Kremadaki 7 kaşık un ölçüsü gözüme fazla gibi gelmişti, eklerken biraz tedirgin kaşıkları tepeleme çok doldurmadan ekledim, en sonunda labneyi ekledim, ancak labnenin suyu da geldiği için sanırım, çok koyu bir kremam olmadı, kremayı hazırlarken bu noktalara dikkat etmenizi tavsiye ediyorum.

* Kek dilimlerini dolaba koymadan önce soslayıp tepsiye dizmiştim, benimkiler 2,5 saat dolapta kaldı. Kek dilimlerinin alt tarafları tepsiye yapışıp kalıyor, ben de o kısımları kuru kalmasın diye tekrar sosa batırdım. Kek dilimlerini sosa batırdıktan sonra tepsiye gelecek alt kısmını hindistan cevizine batırıp dizmek çözüm olabilir diye düşünüyorum.

*Ara kremam çok yoğun olmadığı için iyice soğuduktan sonra kullandım ve bazılarında taşma ihtimaline karşın kek dilimlerinin arasında fazla krema kullanamadım. Bol kremalı çok daha lezzetli olacaktır. Ayrıca araya kremayla birlikte ince dilimlenmiş muzun da yakışacağını düşünüyorum.

Afiyet Olsun...


Büyük oğlum bugün 7 yaşına bastı, sabah okula giderken pasta siparişi verdi, nasıl olsun diye sorduğumda çilekli ve çikolatalı olsun dedi:))

tarifi deneyenler;
* HALLEY PASTA -- yesildomates 'in mutfagı

* HALLEY PASTA -- lezzet pınarı - PINAR

44 yorum:

lemaninignesinden dedi ki...

canım benı kırmayıp zamanını ayırıp tarifi yayınladıgın için teşekkür ediyorum görüntüsüne bayılmıştım yapayım bakalım tadı nasıl.....? canım benim çok çok öpüyorum

Hatice dedi ki...

Lemancığım ayrıntılı yazdığım için tarif biraz uzun oldu, yapımı o kadar zor değil, umarım beğenirsin, şimdiden kolay gelsin...sevgilerimle...

Damak Tadı dedi ki...

Çok güzel olmuşlar Hatice'ciğim..Fazla kabarmamış olmaları bencede iyi olmuş..Ellerine sağlık canım..


Kocaman sevgiler..

birsence dedi ki...

haticeciğim gerçekten mükemmeler olmuş ..hemen yzıyorum tarifini..ellerine sağlık canım benim...

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

HATICECIM COK TESEKKURLER CANIM,PAYLAŞIM BUDUR İŞTE:)HERSEYINI YAZMISSIN COK TESEKKURLER..SENIN NAZARINLA PELINEDE SEVGILER:)

zerrin dedi ki...

Haticecim halley pastanın ismini gördüğümde herkesin yaptığı halleyli pastadan sandım ama değilmiş.Tarifi çok beğendim ve deneyeceklerim arasına ekledim bile.Ama bu aralar uzun ve el oyalayıcı tarifler deneyemiyorum :)) sevgiler...

Sevgi Küçük dedi ki...

ne kadar güzel olmuşlar cidden. ellerine sağlık. ağzının tadı hep böyle tatlı olsun
:)

gülizar dedi ki...

Ellerine sağlık haticeciğim,tam benim damak zevkime göre görüntüsüde muhteşem.Dün sofraya bakarken çok dikkatimi çekmişti.Teşekkürler bu güzel tarif için

Lüfi dedi ki...

kek süper olmus tarif icin tesekkürler yakinda bende denicem..ellerinize saglik..bir ricam olacak..o sofradaki rulolu patates salatasinin tarifini isticektim oda harika görünüyor..sofra muhtesem olmus..hepsi istah acici..
Sevgiler

Pelin dedi ki...

Haticeciğim,
Ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Çok kabarık olmaması bence de daha iyi olmuş. Ayrıca bu kadar ayrıntılı bilgi vermen de çok güzel. Halley pasta hakkındaki bütün soruları cevaplandırmış oldun:) Harikasın.
Sevgiler

birdutmasali dedi ki...

ellerine sağlık haticecim.
bende yaptığımda okadar kabarmıştıki keki :( kocaman bişi oluvermişti :)
seninki daha hoş bence.
oğluşun çilekli pastası hazırmı.
KUTLUYORUM ONU SEVGİYLE.
SAĞLIKLI ÖMÜRLER DİLİYORUM CANIM.
SEVGİLER.

Adsız dedi ki...

Merhaba Hatice cim,

ellerine sağlık çok hoş görünüyorlar. Kekte kakao varmış gibi görünüyor ama tarifte yok sanırım sosundan kaynaklanıyor dimi.
Oğlunun da yeni yaşını kutluyorum. Bütün çoçuklar mutlu ve sağlıklı büyüsünler inş.

Sevgiler...
vivi

çiğdem dedi ki...

Merhaba,tatlıyı akşamdan yapıp ertesi gün servis etsek tadında herhangi bi değişiklik olur mu?Teşekkürler ellerinize sağlık.

Zehra Gürgen dedi ki...

Hatice'cim pasta çok güzel görünüyor.Kalkıp yapsam diyorum, ama kendimi tutabilir miyim yemekten?
Ama bu tarifi not alıyorum.Bende ince kek severim.Senin yaptığın şekilde yapacağım :)
eline sağlık canım. Bu arada oğlunun yeni yaşı kutlu olsun.Binler yaşasın, güzel günler yaşasın...

sevgiler

lemaninignesinden dedi ki...

evet gece 2 ve şuan hazır valla yorgunluktan fazla yiyemedim ama yarına artık tarif kolayda benım şu ufaklık offf yani yatmadan yapamadım ya benim kek biraz fazla kabardı ama çok attım kabartma tozunu tabii olsun ama kreması çok güzel tavsiye ederım hepinize hadi uyucam gari:)))) bu saatte gelmessin tabi uyumuşundur sen yarın beklerim

lavantin dedi ki...

O kadar güzel görünüyor ki, ilk firsatta deneyecegim insallah.
Iki gün önce buna cok benzer bir tarif denedim ama kek bütün kaliyor ve icine muz da konuyordu. Inan nefis oldu. Bu tarifdeki labne de cok degisik bir tat vermistir. Ve servisi daha kolay.
Ellerine saglik...

Mutfak Havlusu dedi ki...

her tarafından incelemiştim fotoğrafta nasıl birşey dedim bu ama çözememiştim şimdi biraz daha sindirebildim çözümünü:)
ellerine sağlık inan çok hoş duruyor gözede hoş mideye kesin hoş ki ne hoştur:)
***
bu arada oğluna Allah uzun sağlık sıhhatli bir ömür nasib eylesin sizlerle inşAllah,hayrla gelsin yeni yaşı inşAllah..
***
bu arada yazılarım özleniyor mu yahu?
hoşuma gitti yaa demek ki birşeye benziyorlar cümle olmaya yarasınlar diye birleştirdiğim kelimeler:)

Hatice dedi ki...

Gülcüğüm çok teşekkürler, evet ince hali daha iyi oldu...

Birsenciğim denediğinde de beğenirsin umarım, özellikle kalabalık misafirler için ideal:)

Salihacığım teşekkürler, biraz uzun oldu ama deneyecek olanlara yararlı olmuştur umarım...

Zerrinciğim bende pastanın ismini gördüğümde seninle aynı şeyleri düşünümüştüm:)
sonra baktım farklı bir tarif, biraz el oyalayıcı gibi ama yapılabilir bir tarif, özellikle kalabalık misafirler için ideal, benim ölçülerimle resimdeki tepsi kadar çıktı, ayrıca birkaç tane de testedilenler vardı.

Sevgi güzel yorumun için çok teşekkür ederim:)

Gülizarcığım denemeni tavsiye ederim öyleyse:)

Sevgili Lüfi çok teşekkürler, sonuçtan memnun kalırsın umarım. rulo patates salatasının tarifini de ilk fırsatta eklemeye çalışacağım...

Pelinciğim bir kez daha sana ve teyzene çok teşekkür ederim bu güzel tarif için...

Nunucuğum benimki fazla kabarmadı, sanırım kalıp büyük geldi, ama bu hali daha çok beğenildi:)
oğluşun gönlü olsun diye küçük bir çilekli pasta yaptım ve bitti, ilerki günlerde bir menü hazırlamam gerekecek sanırım:))

Sevgili Vivi, evet sosundan dolayı kakaolu gibi görünüyor, içi ise beyaz, yiyenlere sürpriz oluyor:))
güzel dileklerin için de çok teşekkür ederim:)

Sevgili Çiğdem zaten ben de tatlıyı akşamdan hazırlamıştım, gündüz kekini pişirdim, sosladım, akşamüzeride diğer işlemlerini yaptım, 1 gece dolapta üzerini streç filmle örtüp dinlendirdim, ertesi gün servis ettim.
Pasta dinlendiği zaman daha lezzetli oluyor, umarım yardımcı olmuşumdur...

Zehracığım ah ah bu kilolar ne yapacağız böyle:(
yap ama yeme:( olacak işmi bu:))
neyse canım sen de misafir geldiğinde yaparsın:)
güzel dileklerin için de çok teşekkür ederim...

ilahi Lemancığım o saate kadar yoruldun:( ama haklısın ufaklıklarla zor oluyor. Kabarıklığı problem olmamıştır umarım, kreması da güzel oluyor, ertesi gün tadı daha bir oturmuştur, beğenmişsindir umarım:))

Lavantin beğenmene çok sevindim, çok teşekkürler...
senin tarifini de merak ettim, ekledinmi sitene??

Zeynepciğim çok hoşsun:))
güzel dileklerine amin diyorum, çok saol canım...
Zeynepciğim yazıların da yorumların da özleniyor, fırsat buldukça yaz olurmu:)

herkese sevgilerimle...

Sevgi Küçük dedi ki...

pasta gözümü nasıl aldıysa doğumgünü kısmını atlamışım. :)

Hatice dedi ki...

Sevgi çok teşekkürler:)

erendiz.ozden dedi ki...

Merhaba
Misafirlerime Halley Pastasını yaptım.Çok güzel oldu.Harika bir tattı.Teşekkürler
Erendiz Karadağ

Hatice dedi ki...

Sevgili Erendiz tarifi deneyip memnun kalmanıza çok sevindim, afiyetler olsun:)
sonucu paylaştığınız için de çok teşekkür ederim:)

gülşen dedi ki...

iyigünler bu pastayı bugün yapmıştım,ama tarifi sizden alsaymışım keşke,p
f noktalarını okumuş olurdum,bende aynı borcamda yarım ölçüyü biraz geçik pişirdim,kekim yumuşak oldu,sosa hemen bandırıp çıkardım,ama dışı dağılacak gibi yumuşak içinin ise bazı yerleri kakaosuz kaldı,sizinkinin heryerine sos gelmişmiydi acaba?
ayrıca kremayı 3te 2 ölçü gibi pişirdim ama kaşıkları tepeleme yaptığım için sanırım çok koyu oldu yani kaşığı ters çevirince çok akmıyordu.
neredeyse elimle sıvadım pastaya.
dediğim gibi sostan sonra kek yumuşadıı için hindistan cevizine bularken neredeyse dağılacaktı?
ve benimkinin kreması çok sürpriz olmadı çünkü,arasına sürdüğüm krema görünüyordu dışardfan oysa tarif aldığım blogda sanki bütün kek gibi görünüyordu dışarıdan?

bu sorularımı yanıtlarsanız birdahakine dikkat edeceğim.

sevgiler...

Hatice dedi ki...

Sevgili Gülşen, kekin benim hazırladığım şeklinde bahsettiğin problemler yoktu, sadece biraz ince olmuştu, ama yiyenler bu şeklinin daha iyi olduğunu söylemişlerdi.

kek ölçülerinde yarım ölçüyü biraz geçik hazırladığından bahsetmişsin, acaba bu ölçü ayarlamasında bir hata yapmış olabilirmisin? ya da kekini az pişirmiş?

Kremayı ise ben tam ölçü yapmıştım ve kreması artmıştı, kıvamını biraz koyu hazırlasam daha iyi olacaktı, bu tür pastaların iç kremasının yoğun olması şeklinin daha düzgün olmasını sağlıyor.

acaba içine kremasını çok mu sürmüştün, aslında benim hazırladığım şeklinde de kreması dışarı taşan dilimler olmuştu, ama tarifte de yazdığım gibi hazırladığım krema yeterli koyulukta değildi.

umarım yardımcı olabilmişimdir,bir dahaki sefere istediğin sonucu alman dileğiyle...
sevgiler...

Adsız dedi ki...

bu pastayı yakında ben de biryerde yedim.gerçekten tadı çok güzel.sormak istediğim sosa bulanmış keki ikiye bölmek zor değil mi?önceden ikiye bölüp soslanabilinir mi?cevabınızı bekliyorum.ayrıntılı anlatımınıza teşekkürler.nermin

Hatice dedi ki...

Sevgili Nermin, kekler sosa bulandıktan sonra dolapta beklerken sosunu çekmiş oluyor. Dolaptan çıkardığım kekleri ikiye keserken bir problem olmamıştı, umarım sizde de sorun olmaz. Tarifi denediğinizde sonucu paylaşırsanız sevinirim.
Kolay gelsin...

Adsız dedi ki...

hatice hanım tarifi denedim.sanırım başarılı oldum ki yiyenler beğenip tarifini istediler.ama benim yine aklıma takılan birşey var.tarifinizdeki sos ocakta pişirilmeden karıştırılıp yapılıyor herhalde.en azından ben böyle anlayıp böyle yaptım.ama benim arkadaşımda yediğimin sosu ocakta pişiliyormuş.bilgilendirirseniz sevinirim.nermin

Hatice dedi ki...

Sevgili Nermin, tarifi deneyip beğenmenize çok sevindim, afiyetler olsun, ayrıca sonucu paylaştığın için de teşekkür ederim:)
Bu tarifteki sos pişirilmiyor, tam hatırlamıyorum ama şekeri eritmek için sütü biraz ısıtmış, karışım oda sıcaklığına geldikten sonra kullanmış olabilirim ama ocakta pişirmedim.

Adsız dedi ki...

hatice hanım blogunuzu cok beğendim sizden tepside kolay kumpirin tarifini alabilir miyim?

Hatice dedi ki...

teşekkür ederim:)
tarife buradan ulaşabilirsiniz, kolay gelsin.

Adsız dedi ki...

aynur hanımın menüsündeki kolay kumpir malzemeler borcama dizildikten sonra en son fırına veriliyomuydu? yoksa malzemeler dizilip öylemi kalıyo

Adsız dedi ki...

Ahmed'in doğum gününü kutluyorum..nice sağlıklı ve mutlu yıllar diliyorum inşallah..biraz uğraşmalıda olsa eminim tadıda güzeldir..bende deniycem en yakın zamanda:)..derya

Kardeşim dedi ki...

lezzetli ve sunumu harika bir tarif.

Adsız dedi ki...

tarifi bende denedim çocuklar çok beğendiherkese tavsiye ederim

Hatice dedi ki...

beğenmenize çok sevindim, afiyet olsun:)

nanemaydonoz.blogspot.com.gül dedi ki...

buna benze bir tarifim var benimde üçgen yapıyorum buda çok güzel görünüyor eline sağlık tadından şüphem yok zaten sevgilerimle canım banada beklerim

Adsız dedi ki...

muhteşem bir pasta annemin arkadaşlarına yaptım bayılmışlar bu güzel tarif için teşekkürler :)Canan

fatoşca tadlar dedi ki...

Çok güzel görünüyor canım. Eminim ki lezzeti de bir o kadar güzeldir. Ellerine sağlık.
Sevgiler :))

En İyi Yemek Siteleri dedi ki...

Merhabalar,
En iyi yemek sitelerini toparladığım bir yemek sitesi kütüphanesi oluşturdum:)
Listemde siz de varsınız, bilgilendirmek istedim.
Çalışmalarınızda başarılar...
Ziyaret etmek isterseniz:
En İyi Yemek Siteleri


Adsız dedi ki...

Öncelikle ellerinize sağlık
Labne miktari kac gr olacak belirtirmisiniz çünkü marketlerde her boy var

Adsız dedi ki...

Öncelikle ellerinize sağlık
Labne miktari kac gr olacak belirtirmisiniz çünkü marketlerde her boy var

Hatice dedi ki...

Çok teşekkür ederim, 200 gr lık labne paketi kullanılıyor. Tarifte yazmıştım ama tekrar hatırlatayım, yukarıdaki kek ölçüsüne göre krema miktarı fazla geliyor, isterseniz krema miktarını azaltabilir ya da kek ölçüsünü artırabilirsiniz. Kolay gelsin:)

Adsız dedi ki...

Teşekkür ederim hatice hanım
Artan kremayi buzlukta saklasak bi sey olmaz herhalde demi
Yada siz nasıl degerlendiriyorsunuz artan kremayi

Hatice dedi ki...

Kreması pişen bir krema olduğu için buzlukta saklanır mı bilemiyorum, ben hiç denemedim. Biz de çocuklar severek yedikleri için kalmıyor.
Kreması biraz koyu kıvamlı olduğu için biraz süt veya süt kreması ile yumuşatıp kaselerde bisküvi veya kek ilavesiyle tatlı hazırlayabilirsiniz, hatta aralarına veya üzerine meyve de ekleyebilirsiniz:)